Bateriové moduly
Pro většinu aplikací nedosahují jednotlivé bateriové články požadovaného napětí, kapacity nebo nejčastěji obojího.
Proto poté, co pro zákazníka vybereme vhodný bateriový článek, následuje fáze jejich modularizace do větších stavebních celků. S pomocí sérioparalelního zapojení jednotlivých článků a osazení řídicí elektronikou (BMS) vzniká základní stavební prvek, tzv. modul.
Při návrhů trakčních baterií v EVC upřednostňujeme zástavbu článků do ustálených velikostí modulů a to zejména z důvodu zajištění sériovosti výroby a snížení nákladů pro zákazníka. Pro větší aplikace jsou moduly dále sérioparalelně stavěny do bateriových skříní, aby bylo dosaženo požadovaného jmenovitého napětí a kapacity, některé malé aplikace naopak fungují s jedním modulem a zjednodušenou verzí BMS.
Bateriové moduly EVC nejsou pouhým mechanickým sestavením jednotlivých článků do větších soustav, ale přetavením zkušeností z provozu desítek vozidel, za účelem zajištění co nejvyššího poměru objemové a váhové energetické hustoty. Respektují dilataci jednotlivých článků (zejména u pytlíkových), požadavek na chlazení a mechanickou odolnost. V případě kompletace tužkovými články je každý z nich jištěn proudovou „pojistkou“ v podobě záměrně oslabené propojky.